Les Arts. EPDA La portaveu adjunta de Compromís,
Mònica Àlvaro, ha registrat una Proposición¡ No de Llei (PNL), a
tramitar en la Comissió d'Igualtat de Gènere i del Col·lectiu
LGTBI, solicitant que “Les Corts insten el Consell a impulsar un
procés participatiu per tal de canviar l'actual nom del Centre de
Perfeccionament de les Arts, i que en cas que el posicionament porte
cap a la tria d'altre nom haurà de valorar-se la importància de
visibilitzar les aportacions de les dones al món de la música,
l'art i la cultura”.
En la seua exposició de motius, Àlvaro
diu que “Els diferents tipus de violències masclistes es poden
manifestar a tots i cadascun dels espais de la societat, fins que no
hi haja un sistema on la igualtat siga l'eix central sota el qual es
construeixen les relacions, aquesta és una realitat que moltes dones
continuaran havent d'afrontar en algun moment de la seua vida”.
“A l'agost de l'any 2019 van començar
a produir-se denúncies públiques d'assetjament sexual cap a un
reconegut tenor d'òpera. En pocs dies la xarxa de dones anava
ampliant-se, fins que actualment es coneix que 27 dones podrien haver
sigut víctimes. El tenor va negar els fets des de les primeres
acusacions i no ha sigut fins al darrer 24 de febrer quan va emetre
un comunicat assumint "tota la responsabilitat" i demanant
disculpes "pel dolor" causat a les víctimes, tot després
que la recerca de "American Guild of Music Artists (AGMA)",
el sindicat d'òpera dels Estats Units, haja trobat a més de dues
dotzenes de persones que van dir ser víctimes d'assetjament o de
comportament inapropiat per part del tenor quan estava en la direcció
de l'Òpera Nacional de Washington i la de Los Angeles”.
“Quan es produeixen agressions o
assetjaments sexuals -continua Àlvaro- en persones que ostenten
posicions de poder importants als seus àmbits professionals i amb
reconegut prestigi social dificulta enormement les possibilitats que
les possibles víctimes denuncien, sobre tot si aquestes dones
treballen al mateix àmbit professional; la por a no ser cregudes i
en ser rebutjades en el seu àmbit laboral té com a conseqüència
el silenci.
“Actualment el cantant manté col·laboracions en el Palau de
les Arts de València, fins i tot el Centre de perfeccionament de les
Arts porta el seu nom, com a reconeixement de la seua trajectòria al
món de l'òpera i la música. No obstant això i donat els últims
fets ocorreguts cal revisar eixe reconeixement, així com les
relacions amb les institucions”.
“Al món de la música, com a tots els espais, les dones han
sigut històricament invisibilitzades. El patriarcat hi ha mantes
ocultes els noms de moltíssimes dones que han fet i fan cada dia de
la música grans obres d'art. Aquestes dones hui, estan lluitant per
consolidar el seu espai i per recuperar tots eixos noms que caigueren
en l'oblit. Però les institucions han d'implicar-se en aquesta
lluita, tenen l'obligació de corregir les desigualtats i les
injustícies”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia